Restaurace ZEM avantgardní česká bistronomie

Nová pražská restaurace ZEM, která se nachází na Senovážném náměstí v objektu luxusního lifestylového hotelu Andaz Prague, láká na nevšedním koncept kombinující avantgardní českou bistronomii s prvky Izakaya. Menu sestavuje její Chef de Cuisine Richard Bielik.

Naše redakce byla pozvána vyzkoušet tento velmi moderní a originální koncept. Ochutnali jsme tříchodové menu, které se sestávalo z řepové polévky skládající se z řepy, pomeranče, máty a farmářského jogurtu, dále pak další polévky, tentokráte koprové s uzeným pstruhem, vejcem a nakládanou kedlubnou. Před samotným předkrmem jsme dostali na stůl chléb s výborným máslem vlastní výroby, ovšem příbor k tomuto chodu nám musel stačit i na další servírovaný chod, což nás trochu nemile překvapilo, že nám číšník prostřel použitý příbor zpět na ubrousek. To by se podle nás v restauraci takové úrovně stát nemělo. Ale zpátky k polévkám. Ty se staly nakonec nejlepším chodem večera, i přes malou „nehodu“ s křepelčím vejcem, které bylo zkažené, což ale kuchař nemohl předem tušit. Každopádně po naší reklamaci nám přinesla obsluha novou polévku, ale tentokráte bez vejce s komentářem: „Raději jsme tam už vejce nedali“. To nám připadalo jako absolutní selhání kuchyně, protože bychom měli na stůl dostat vždy kompletní pokrm a kuchaři by neměli mít obavy z toho, že další porce polévky bude mít špatné vejce. To nás znejistělo.

Jako hlavní chod jsme si dali králíka s bramborovou kaší, mrkví a hráškem a také rajskou omáčku s knedlíkem. Co se týká králíka, tak tam nebylo co vytknout, ale ani co pochválit, ovšem rajská, to bylo veliké zklamání. U rajské omáčky za 360 Kč porce byste čekali úpravu minimálně v nějakém opravdu původním pojetí šéfkuchaře, a to ještě rozpoznatelnou od běžné omáčky z běžných restaurací, ale to se nestalo. Jako další chod jsme si dali ručně krájený tatarák, který byl chuťově vyvážený, z kvalitních surovin, ale když se dnes zeptáte, jak chutnal, už vlastně nevím, a to platí i pro zbytek chodů. Nejsem si jistá, že by náš gastronomický zážitek v restauraci v pětihvězdičkovém hotelu měl být definován slovem „nevím“, „nepamatuju si“, nic, kvůli čemu se vracet. Obzvlášť když vás čeká na konci docela tučný účet, za který jste nedostali, co byste si přáli, alespoň my to tak bohužel cítili.

K nápojům uvedu takovou drobnost, která nás jako milovníky bublinek zaujala. Dávali jsme si šampaňské po sklenkách, to bylo bohužel servírováno v nižší, než pokojové teplotě, což u tohoto specifického nápoje absolutně zabíjí jeho chuť, a to opět při ceně 330 Kč za sklenku malinko zamrzí, no malinko, spíše více. Servis restaurace zaostával stejně jako úroveň kuchyně. Nemohu nic vytknout tomu, jak se personál choval, ale jisté výhrady jsme měli k rychlosti i reakci na reklamaci již zmíněného zkaženého vejce. Bylo vidět, že je naše výtka rozladila a nepomohlo ani, že díky otevřené kuchyni, jsme viděli také nemilou reakci kuchaře, který byl přesvědčen, že je vše v pořádku a dal to najevo. Nechceme se považovat za odborníky na křepelčí vejce, ale dovolím si brát v potaz to, že jsme za roky novinářské praxe navštívili stovky restaurací po celém světě a ochutnali stovky vajec různých úprav a druhů. Takže to vejce bylo zkažené, bez pochyby a rozhodně jsme tím nechtěli říci, že to bylo záměrně servírované, jen omyl, který se někdy stane. To nebylo z naší strany bráno jako výtka, jen upozornění pro kuchyň, aby se to už nestalo třeba u dalších hostů.

Nakonec se zastavím u interiéru, který je navržen opravdu povedeně a ten jistě dostál úrovně hotelu a lokaci této restaurace, jen v nás budil dojem spíše denní kavárny než místa, kam bychom chtěli jít na večeři. Ale to už je jen individuální pohled na celkově špičkově provedený design. Shrnutí našeho dojmu a zkušenosti najdete v níže uvedeném hodnocení. Za nás vyzdvihuji lokalitu, interiér a domácí máslo k pečivu. Určitě můžeme podnik doporučit pro business lunch, který momentálně zavedli do své nabídky a který s ohledem na zmíněné centrum města a krásný příjemný interiér bude určitě zážitkem pro vás i obchodní partnery.

Hodnocení celkového dojmu:

Jídlo 5*

Pití   5*

Prostředí 5*

Servis 5*

(Hodnocení je v rozsahu 1* až 10* s tím, že číslo 10 je nejvyšším možným)

Rendering of Exterior