Dotek italské elegance a tradiční postupy v rukách rodiny, která již po tři generace vytváří parfémy a svíčky. Značka, jejíhž vůně provokují emoce a vzpomínky, o kterých jste si myslely, že je již neobjevíte.
Od středověku doteď
Doložená historie rodiny Terenzi sahá až do dob románských, kdy údajně žil dramatik Publius Terentius Afer, dávný předek co vše počal ale s parfémy neměl nic společného. Oproti tomu moderní historie rodiny sahá do 15 století, ke Gabrielemu Terenzi, který se naopak zabýval alchymií a vytvářel první rodinné recepty. Značka pod názvem Tiziana Terenzi však počala až s pradědečkem současných majitelů, jmenoval se Guglielmo Terenzi. Tomu jeho žena Luigia splnila sen a zřídila malou dílnu v jejich domě, kde mohl bádat a vytvořit první produkt. Ten oživil staré rodinné recepty a vytvářel první vůně s vášní a láskou, která se dědí z generace na generaci již od dob Gabriele Terenziho. Jejich syn Evelino z této vášně udělal obchod a když se mu narodily děti Paolo a Tiziana, tak už jen pokračovali ve vedení úspěšné rodinné značky prodávající parfémy a svíčky po celém světě. Stačili tři generace, aby se firma rozrostla v úspěšný byznis založený na starých rodinných tradicích.
Hand made by Italy
Značka je známá tím,že se zaměřuje na vyhledávání jen těch nejkvalitnějších raw ingrediencí. Vyrábí se tradičními postupy haute parfumery podle původních receptů, což znamená, že v nich nenajdete žádnou chemii ani nic, co by nepocházelo z přírody. Protože se postupy od středověku vlastně nezměnily, tak v nich nenajdete žádné umělé směsi ani jiné nahrazující složky. Na svíčky využívají přírodního vosku, speciální dřevěný knot z bambusu, ten dokonce vydává zvuk praskajícího dřeva a vy tak máte pocit, že sedíte u krbu. Navíc ale nádherně voní, protože esence se postupně uvolňují a vůně tak neslábnou. Je to opravdu jedinečný zážitek zapálit si svíčku Tiziana Terenzi a to potvrdí i ve Vatikánu, kde je tato firma dodavatelem svíček. A nakonec samotný obal, umělecké dílo s absolutním důrazem na detail. Do produktové řady patří parfémy a svíčky. V posledních letech rozšířeny o vůně do interiéru jako např. Tzv. Vonný kámen, který provoní dům až po neuvěřitelné tři měsíce. Je vyroben z pravého porcelánu, takže vlastně kamenem v pravém slova smyslu není a vypadá spíše jako designový doplněk.
Parfémy jsou naopak ve skleněných flakonech z benátského Murana, v černé nepropustné barvě a dřevěným víčkem z toskánského olivového dřeva, ty se též vyrábějí ručně a to výhradně v Itálii.
Příběh v parfému
Každý parfém má svůj originální recept, originální ingredience, které jsou pečlivě vybírány potomkem rodiny Terenzi, Paolem Terenzim, ten dodnes většinu vůní dělá sám. A určitě je běžně nenajdete u jiných značek. Použity jsou třeba téměř zaniklé ingredience jako Günlük – „vonné stromy“, bobkový list, vůně kouře ze spáleného podzimního listí, nebo kadidlo. Ty kombinují s klasickými esencemi jako je cedr, jasmín, růže, pižmo a vznikají tak zážitky zabalené do flakónu. Ty pak vypustí díky vůni směrem k vám. Řeklo by se, že je to spíše rituál než obyčejný parfém. To je důvod, proč se k této značce budete znovu a znovu vracet, protože s ní ožijí staré vzpomínky, které zahřejí vaše srdce.
Názvy kolekcí vycházejí ze vzpomínek samotné rodiny Terenzi. Najdete mezi nimi parfém Bigia z kolekce Anniversary collection, který vznikl jako vzpomínka na manželku zakladatele, prababičku Luigiu. Té praděda říkaval právě Bigio. Nebo parfém XIX March , který odkazuje na italskou tradici pálení smetáky ze zimy, aby se vytvořilo místo pro znovuzrození jara. A to v den jarní rovnodennosti, tedy 19 března. Evokuje vůně ohně, spáleného listí a čerstvého vzduchu, v kterém se už netrpělivě očekává příchod jara. A tak bychom mohli pokračovat, ale lepší bude zkusit některý z produktů a nechat rozhýbat svůj svět emocí.