Rodinná německá značka Klier přenesla svůj vlasový úspěch k nám

David Lanča, ředitel kadeřnictví KLIER, které provozuje společnost FRISÖR KLIER správní s.r.o. nám přiblížil, jaká úskalí i výhody nese podnikání ve službách. Rozhovor s ním je o duchu této německé firmy a také o celé cestě k dnešnímu úspěchu.

Kde vznikl nápad otevřít v Čechách zastoupení kadeřnických salonů rodiny Klier?

Po obrovské expanzi, kterou zažívala naše kadeřnická síť v Německu, bylo pouze otázkou času, kdy se bude chtít rodina rozšířit i za hranice. Česká republika vypadala na velmi zajímavou lokalitu.

Česká síť KLIER vznikla již v roce 1997, což je dost brzo po revoluci. Jaké byly začátky?

Začátky byly, ostatně jako každé začátky, velmi intenzivní. Náročné po stránce obchodní, nicméně krásné po stránce tvůrčí. Já sám jsem v té době pro naši společnost nepracoval, příběhy, které ale kolegyně vyprávějí, jsou plné nadšení a získávání zkušeností. Přece jenom je náš koncept unikátní.

Čím si myslíte, že jste si získali zákazníky?

Naší nejsilnější stránkou je, že jsme bez objednání a na velmi dostupných místech. Snažíme se o perfektní službu v příjemném prostředí, pracujeme neustále na zvyšování kvality našeho týmu a celkových služeb. Máme naši práci prostě rádi.

Značka Klier je rodinnou firmu a má též takovou filosofii podnikání. Je to případ i českého zastoupení?

Rádi bychom byli takovými kadeřnickými salony, kde by se naši klienti cítili jako doma, v rodině. Určitě na nás působí hodnoty, které rodina Klier neustále do vedení společnosti dává. Tento přístup je pro nás velmi důležitý, protože trávíme naší prací velké množství času, chceme ho tedy trávit v prostředí příjemném. Doufáme, že se nám daří tuto atmosféru přenášet i na naše klienty.

Je podnikání v tomto oboru něčím specifické? Museli jste se potýkat s něčím, co v jiném oboru podnikání nenajdete?

Kadeřnické odvětví je odvětví krásné. Kadeřnice a kadeřníci musí být lidé kreativní a společensky velmi funkční. Spousta z nás má s našimi klienty vztahy, které jsou blízko k přátelství. V dnešní době, kdy spousta lidí řeší většinu svých záležitostí skrze displej svého nejmodernějšího zařízení, zůstáváme stále v kontaktu velmi osobním, a to může být náročnější než kdykoliv před tím. Co se týká části obchodní, potýkáme se s podobnými problémy jako většina lidí, podnikající s řemeslem. Kvalitních odborníků je méně a méně a noví nepřichází v takovém množství, jak by celá naše branže potřebovala.

Jak si stojí firma teď? Ovlivňuje vás současná krize?

Současná krize nás ovlivňuje stejně, jako všechny ostatní, musíme daleko více zvažovat, co je skutečně důležité a co může počkat. Nicméně si stále, díky velmi dobrému poměru ceny naší služby a kvality naší práce, stojíme velmi dobře.

Čím jste udrželi firmu během Covidu? Jak jste na něj reagovali?

Důležité bylo, že jsme se v průběhu lock-downů postarali dobře o naše zaměstnance. Jelikož se snažíme pracovat týmově, byl potom návrat do reality podpořen maximální snahou našich kadeřnic a kadeřníků zmiňovanou péči oplatit. Předchozí roky pro nás samozřejmě náročné byly, byli jsme v tom ale společně a zvládli jsme to. Navzdory naší velikosti víme, že přežívá ten, kdo se umí co nejlépe přizpůsobit a o to se snažíme neustále.

Součástí firmy salonů Klier je také e-shop, kde prodáváte kadeřnické produkty. To je ryze české specifikum, nebo takto fungují i salony Klier ve světě? Proč jste se pro něj rozhodli? Kolik příjmů z celkových příjmů společnosti pokrývají?

E-shop je pro nás v současném světě velmi důležitou částí naší obchodní činnosti. Jádrem našeho businessu však stále zůstávají, a zůstanou, naše salony. Kadeřnická služba je velmi specifická, na e-shopu Vás jednoduše nikdo neostříhá, cílem nicméně bylo, vytvořit pro naše klienty zázemí, pokud by potřebovali péči na vlasy a nenacházeli se zrovna poblíž nějakého z našich salonů. Německý Klier k tomu přistupuje podobně. Hlavním zdrojem příjmů ale nadále zůstává činnost salonní.

Jako firma chystáte ještě další posun ve vašem podnikání? Další salony apod.? Můžete se ještě nějak rozvíjet? Je tam prostor?

Kadeřnická branže se posouvá neustále dopředu a my nebudeme stát bokem. Budeme se snažit pracovat na našem týmu tak, abychom byli neustále schopni nejenom následovat přicházející vlasové trendy. Prostor pro nové koncepty určitě je a my se Vám je budeme snažit vytvářet.

Co si myslíte, že stojí za úspěchem vaší firmy?

Lidský přístup a to, že víme, kde jsou naše silné stránky. Dále pak přizpůsobivost a snaha vytvářet klientům nejenom hezké vlasy, ale také příjemný kadeřnický zážitek.

Vy sám jste z oboru? Nebo jste k projektu přistupoval ryze jako byznysmen?

Nadšení z beauty oboru jsem našel na ekonomických studiích ve Francii. Od začátku své pracovní kariéry obdivuji kadeřnickou branži a všechny, kteří se na ní podílí. Je to nádherná práce, a pokud se dělá správně, dokáže udělat radost spoustě lidem.

Foto: Klier Autor článku: Lenka Šrámková